MaasDelta: Goede maatschappelijke prestaties en zakelijk en sociaal in balans

NIEUWS
23-07-2018

Visitatieperiode 2014-2017

MaasDelta vindt een nieuwe balans tussen zakelijke en sociale belangen. Thema’s die van belang zijn voor de doelgroep zijn speerpunten in het beleid geworden: betaalbaarheid, herstructurering en duurzaamheid. Op alle drie deze terreinen laat Maasdelta mooie prestaties zien. Tegelijkertijd stelt Maasdelta de kwaliteit van de dienstverlening centraal in het beleid. De relatie met belanghebbenden is goed. 

 

 Aanbeveling m.b.t. de belanghouders:
Behandel externe belanghebbenden ook als klantgroep en betrek hen in een vroeg stadium bij de ontwikkeling van beleid. Wacht niet tot de eigen plannen helemaal zijn gecheckt en geborgd; ook de probleem- en kaderstelling is “samen te produceren”.

 

  

Uit de bestuurlijke reactie
“De afgelopen vier jaar heeft Maasdelta hard gewerkt om de vorige prestaties te verbeteren, met focus op de communicatie met onze belanghouders en op het organiseren van een efficiënte organisatie. Ik ben blij en trots dat de verbeterslagen tot uiting komen in het nieuwe rapport. Onze belanghouders herkennen de verbetering en zien in dat de klant meer centraal staat. “Met een goed gevoel de komende vier jaar in” is daarom een titel die ik graag meegeef aan ons nieuwe Visitatierapport 2018.”

 

Lees hier het rapport en de bestuurlijke reactie: https://www.visitaties.nl/visitatierapporten/stichting-maasdelta-groep-spijkenisse-2 

Lees hier het nieuwsbericht van Maasdelta: https://maasdelta.nl/nc/over-maasdelta/publicaties/nieuws/nieuwsbericht/maasdelta-onafhankelijk-op-kwaliteit-beoordeeld/ 

 

Alle visitatierapporten zijn openbaar. Ze worden door de corporatie op de eigen website geplaatst en zijn tevens te vinden op https://www.visitaties.nl/visitatierapporten. Om recht te doen aan het resultaat van een intensieve periode van gesprekken en onderzoek, en om belangstellenden uit te nodigen kennis te nemen van de bevindingen van de visitatiecommissie en de bestuurlijke reactie van de gevisiteerde corporatie, geven wij enkele highlights van nieuw gepubliceerde rapporten weer in een kort nieuwsbericht. Deze berichten zijn natuurlijk per definitie veel te kort, maar zijn vooral bedoeld als uitnodiging om het rapport te lezen en de informatie daarin te benutten voor de toekomst.

 


Vraag het Claudia

Vraag versturen